Mám si koupit obleky od firmy Blažek?

03.09.2008 18:00

Otázka:

Chystám se koupit si pánský oblek a rozhodují se mezi výletem do Rakouska či přímo do Vídně a něco koupit tam, nebo koupit oblek od firmy Blažek Praha. Ta nová kolekce pánských obleků se mi docela líbí a překvapilo mě, že její vlna je 120s - 130s, zatímco třeba T. M. Lewin má pánské obleky 110s. Co si myslíte o oblecích od Blažka?

Odpověděl Robert Němec:

Předně je potřeba říci, že není 120s jako 120s - i zde může být kvalita rozdílná. 120s označuje jenom jemnost příze. Je to třeba jako s vínem: stejná odrůda, ba dokonce stejná odrůda ve stejné lokalitě (např. Mutěnická oblast) a stejném roce nemusí znamena stejnou kvalitu. Je to sice indikátor kvality, ale nic víc. 

Byl jsem se podívat v prodejně firmy Blažek asi před 14 dny a prozkoumat, zdali se zlepšili. Bohužel ne. Svrchní materiál pánských obleků nebyl špatný, ale když jsem se podíval na složení podšívky, pokud se nepletu, vždy tam byla viskóza. Navíc stále neumí šít ramena a že bych byl obecně nějak nadšený ze střihu nebo materiálu, o tom se také nedá hovořit. Na reklamy se nedívejte. Do reklam se šijí speciální pánské obleky, které pak na prodejnách neseženete.

Schválně si vezměte oblek do ruky - je vám příjemný, nebo ne? Látka vám musí být vyloženě příjemná, hladit (musíte to zažít, abyste věděli, jak hladí dobrá látka). Oblékněte si oblek na sebe. Není vám v něm horko? Chladí v létě? Hřeje v zimě?

Oblek bych u T. M. Lewina (affiliate) kupoval jenom v případě, že se nechystáte podívat do zahraničí, kupovat si od Jos. A. Banka z USA nechcete a máte omezený rozpočet. Je totiž pravda, že nejdražší oblek u T. M. Lewina stojí 7 200 Kč a má už slušnou konstrukci (half canvas) a podšívku z cupra. (Nejlevnější obleky stojí u Lewina pod 6 000 Kč - ale ty kupujte jenom pokud máte opravdu velmi omezený rozpočet.) Nicméně byl jsem se v posledních letech podívat do jejich obchodu na Jermyn Street a jejich obleky mě zas tak nezaujaly.

Ale za 7 000 Kč nemůžete čekat v Evropě zázrak. V západní Evropě začínají dobré obleky zhruba na 10 000 Kč. Pod tuto cenu se takřka nikomu v Evropě nepodaří prodávat alespoň trochu kvalitní oblek (z hlediska materiálu, konstrukce a kvality zpracování), aby měl ještě na evropská dovozní cla a daně. Sem tam může být nějaká výjimka v případě výprodejů nebo outletů, ale byl bych velmi, velmi opatrný.

Zato košile mají u Lewina rozhodně dobré (ne vynikajicí, ale dobré, podívejte se na srovnání nejlepších košilí), kravaty vynikající, manžetové knoflíčky velmi dobré. Ale pánské obleky mají spíše jako doplňkový sortiment. 

Případně bych zkusil zvážit řadu obleků Black Label u Charles Tyrwhitta (affiliate). Je to také half canvas, podšívka je také z cupra, látka je utkaná ve Velké Británii, knoflíky jsou z rohoviny a na rukávech jsou odepínací. Ale osobní zkušenost s touto novou řadou obleků nemám. Stojí 350 liber. U Lewina i Tyrwhitta můžete oblek vrátit do tří měsíců bez udání důvodu - i nošený a zašpiněný.

Velmi dobrou zkušenost mám v cenách okolo 10 000 Kč s oblekem Benjamin z webu eHaberdasher.com a Marco Valentino od Wizard of Aahs z eBaye. Oba jsou ale z USA, takže budete platit DPH a clo.

Jste-li z Brna nebo okolí, můžete se podívat do Módy Maxim ve Velkém Špalíčku. Nechávám si tam upravovat většinu svých obleků. Velká výhoda je, že majitel, pan Milo Maxim Mahdall, je vzdělaný odborník, který vám skutečně poradí. Móda jej vyloženě baví. I ostatní prodavačky jsou nadmíru vzdělané. 

Samozřejmě nejlepší je zajet do zahraničí a oblek si vyzkoušet a koupit tam. Dobrý oblek se dá v Evropě pořídit za 12 000 Kč - a to i v době mimo výprodeje a outlety. 

Nejsem proti firmě Blažek Praha nijak zaujatý. Kdysi jsem tam kupoval košile, jednu kravatu a na jaře 2008 koupil druhé nejkrásnější manžetové knoflíčky/knoflíky, jaké mám. Ale když porovnám svůj běžný oblek od firmy Hugo Boss, který je ve stejné cenové relaci (cca 10 000 Kč), Hugo Boss suverénně vede. Nemluvě o tom, že nemá podšívku z viskózy a je s příměsí hedvábí. (A to je Hugo Boss většinou jenom střední třída, ba možná bych uvažoval o nižší střední třídě. Jsou mnohem lepší, ještě více lepší a mnohonásobně lepší pánské obleky než Hugo Boss).

U amerického Jos. A. Banka jsem před lety koupil lepší oblek (řada Signature) než má Blažek za cca 5 000 Kč - ale musíte si je objednat přes internet. Dnes tento oblek stojí ve slevách (jsou mnohokráte za rok) 7 000 Kč. Proč jsou obleky od Blažka tak drahé? Uvědomte si, jak málo lidí si v každé jejich prodejně denně koupí oblek nebo podobně drahé oblečení. S tím porovnejte, jak mají vysoké náklady. Ty náklady musí někdo zaplatit.

Jos. A. Bank má obrat 12 miliard korun, takže se spokojí s mnohem nižší marží, dokáže níže stlačit ceny a hlavně - ve své průměrné prodejně (má jich 500) prodá průměrně každý den (včetně sobot a nedělí) obleky a další oblečení za 64 000 Kč. Z toho se pak snadno platí nájem a zaměstnanci. 

Posílejte mi vaše dotazy na nemec@elegantne.cz.

Napsal Robert Němec 2. září 2008, aktualizováno 4. června 2011 o vysvětlení, proč jsou obleky u Blažka tak drahé, opravena kvalita u Jos. A. Bank ze "stejné" na "lepší", vysvětleno, co znamená 120s, doplněny aktuální informace o oblecích u T. M. Lewina, Charlese Tyrwhitta a o zkušenosti s obleky Benjamin a Marco Valentino a Módou Maxim a popsání zařazení obleků Hugo Boss.

Reklama:
EUR Banner August 2

Zpět

Diskusní téma: Mám si koupit obleky od firmy Blažek?

Datum 30.08.2015

Vložil roman

Titulek oblek

Odpovědět

ludia im tam nechodia , a este aj mna odbyly z molamy. Prave prisly o 3 zakaznikov a pridu aj o viac. p. Blazek by si mal uvedomyt ze tu nie je len on!

Datum 30.08.2015

Vložil roman

Titulek oblek

Odpovědět

u blazeka nekupujte nic! latka obleku je nekvalytna a ked som nasiel chybu na latke a reklamoval som ju , tak bez problemov povedaly ze larvi moly. A ked som sa ich pital kde podla nich zmyzly ze odysly. Pozdravujem toho kto robyl akoze posudok.

Datum 15.08.2013

Vložil Petr

Titulek Blazek aneb my na Morave mame vsechno lepsi...

Odpovědět

Minuly tyden jsem udelal pruzkum odevnich obchodu v Brne, kde jsem se pokousel poridit sedy oblek na stredne formalni prilezitosti. V ramci spravedlive souteze jsem nejprve navstivil nekolik prodejen (ikdyz z casovych duvodu urcite ne vsechny) a postupne jsem se od jinak sympatickych prodavacek dozvedel:
- ze na kalhoty, co me evidentne skrti si zvyknu (ze se to tak ted nosi)
- ze jsem krivy (doufam, ze to pani prodavacka myslela ohledne postavy a ne chrakteru)
- ze oblek, co me jeste pred dvema dny velikosti nesedel, me dnes uz sedi
- ze kdyz se kalhoty prodlouzi a oblek v pase zuzi, tak ze me bude sedet (jednalo se vlastne o presiti celeho obleku, protoze by se tezko stihla do tydne)
- ze ten hrb vepredu na jedne strane saka na ramiku neni videt (zrejme bych tedy v budoucnu oblecen do trenyrek kazdemu vykladal, ze mam doma na raminku hezky oblek)
- ze by me slusel oblek, jehoz latka byla podle me vhodna tak pro klauna do cirkusu apod.
Firmu Blazek jsem si nechal na konec. Mam od nich dvoje kalhoty a jednu kosili a s kvalitou materialu a jeho odolnosti pri noseni a prani jsem pri porovnani s kalhotami napr. z M&S spokojenejsi (kalhoty z M&S ovsem taky rad nosim, protoze je treba brat v uvahu i pocet kalhot z M&S, ktere je mozne za jedny od Blazka poridit). Oblek ale planuji na formalnejsi prilezitosti nez kazdodenni noseni, proto bych na nem v principu nesetril, nebot ma predevsim reprezentovat (coz se u jinych obleku za polovicni az tretinovou cenu prilis neda ocekavat).
V brnenske Vankovce sice pritomne prodavacky sedy oblek zatajily (nebo mely mensi sortiment nez jejich kolegyne v Olympii), ale v Olympii jsem oblek diky mladsi sympaticke prodavacce (ktera se me ihned po prichodu radostne ujala) rychle nasel. Pani prodavacka se (i pres svuj mladistvy vzhled) v panskych mirach a vahach evidentne vyznala, protoze se me nepokousela jako v jinych obchodech namluvit, ze oblek se slevou v jine velikosti me bude sedet a rovnou me rekla, jakou musim mit velikost (je zvlastni, ze jinou, nez temer ve vsech ostatnich obchodech, ale mela 100% pravdu). Ochotne me asistovala pri zkouseni, spravne navrhla upravu delky kalhot, se kterou se uz z vyroby pocitalo a kterou zvladli v obchode za jeden den (uprime receno v patek vecer by se me do siti uz taky nechtelo). Sympaticke byly i jeji kolegyne pri vyzvedavani obleku po uprave delky kalhot presne v dohodnutem terminu. Z dlouhodobeho hlediska je myslim patrne, ze firma Blazek sleduje modni trendy a nehrozi, ze se jedna o predvalecny strih a oblek by tak mohl par let sluset. Navic clovek alespon jednou za cas podporuje produkci v oblasti, ktera kdysi vyrobou latek a odevnim prumyslem cele Brno jako Manchester Rakousko-Uherske monarchie proslavila...

Datum 16.05.2013

Vložil Honza

Titulek Blažek

Odpovědět

Záleží kam a jak bude člověk oblek nosit a kolik chce do obleku investovat.Já bych z mé skušenosti doporučil firmu BANDI Vamos.Pořídil jsem u nich v obchodě Kalhoty,košili.kravatu,opasek,sponu na kravatu,manžetové knoflíky vše nové,oklolo 3500,- kč.Tak že doporučuji.kvalitka za dobré peníze.

Datum 31.08.2015

Vložil Sova

Titulek Re: Blažek

Odpovědět

Bandi neviděl kvalitní vlnu ani z rychlíku. Ty obleky šijou asi z plechu. Cena potom odpovídá.

Datum 12.04.2013

Vložil Linda

Titulek asi kvalitní, asi dobře vypadající, ale pozor na obsluhu

Odpovědět

Obracím se na tento web s potřebou už napsat někam negativní příspěvek, co se týče obsluhy v těchto obchodech, protože s tím mám nejednu špatnou zkušenost. Kdekoliv jsme vkročili do této prodejny (Václavské náměstí v Praze, City Park v Jihlavě a Letňany byl myslím ten třetí), skandál. Paní nepozdravily a očividně se na nás dívaly skrz prsty, natož pak aby poradily. Nepříjemný pocit mne provázel po zbytek nakupování (i když už jsem dávno stála v naprosto jiném obchodě, asi jsem citlivější povahy, takže to na mne zanechalo tento menší následek). Jinak si myslím, že oblečení by mohlo být opravdu kvalitní a najdou se velmi pěkné kousky, ale kvůli tomuto přístupu a "jednání" jsem neměla tu možnost nic z toho vyzkoušet, resp. neměla jsem do toho chuť. Z tohoto důvodu doporučuji nákup přes internetový portál, který je asi v dnešní době možný využít takřka s jakoukoli firmou.

Datum 20.09.2012

Vložil Jan

Titulek nejlepsi obleky

Odpovědět

https://www.letterfashion.com

Datum 17.07.2012

Vložil Mišák

Titulek Blažek

Odpovědět

Dobrý den,
od Blažka mám několik obleků a jsou naprosto vynikající. Opravdu vydrží a jsou i pohodlné. Jsem s Blažkem spokojený..:)
Kupuju ho přes jeden poptávkový systém, mám s tím docela zkušenost a je to docela rychlý..:)

https://www.aaapoptavka.cz/poptavky/10-odevy.html

Datum 18.07.2012

Vložil Lenka

Titulek Re: Blažek

Odpovědět

Nejhorší zkušenost s oblekem od firmy Blažek. Pěkný jen v obchodě, dokud si ho neobléknete. Nám zežmolkovatěl a řešení se nenabízí. Jen si koupit oblek někde jinde. Při reklamaci vás velmi rychle ubezpečí, že jste ho používat v míře větší než obvyklé, i když to není pravda. Šťastný nákup!

Datum 30.05.2015

Vložil reklamace saka

Titulek Re: Re: Blažek

Odpovědět

Už je to pár let, ale mám naprosto stejnou zkušenost s reklamací u Blažka. Už po 2měsících se začala trhat podšívka okolo kapes ačkoliv jsem nic těžkého v nich nenosil. Provedl jsem reklamaci. Po měsíci čekání mi bylo řečeno, že sako muselo být nošeno víc, než na co je šité. Nechtěli to prostě uznat. Prodavačka mi pak bokem řekla, ať na tom trvám. Tak jsem učinil a po dalším měsíci jsem dostal peníze zpět. Od té doby se ale Blažkovi vyhýbám i když mě tam žena stále tahá. Jednou jsem sháněl bundu, tak jsme se nechal zase ukecat a šel se k Blažkovi podívat. Jedna mi seděla a pohledově celkem OK, ale když jsem se pak podíval na detaily šití a porovnal to s cenou, tak to vůbec nesedělo. Lezly z toho nitě, jak kdyby to bylo šité v Číně, ale chtěli za to peníze, jak za nějaký superluxus. Prostě jsem si jen potvrdil svoji první zkušenost. Nejlepší věci jsem měl vždycky z OP Prostějov, který už neexistuje.

Módní poradna

Kde koupit kvalitní košile v Brně?

07.02.2011 00:14
Otázka: Kde nakoupit opravdu kvalitní pánské košile v Brně? Ahoj Roberte, mám na tebe malou prosbu: Nemohl bys mi poradit, kde koupím v Brně nějakou opravdu kvalitní košili, zhruba v kvalitě Hilditch & Key, protože odjíždím na ples a nutně během pondělí potřebuji koupit nějakou oblekovku a přes...

Kde koupit pánský oblek v Londýně?

07.09.2010 18:43
Otázka: Kam za nákupy obleku v Londýně? Ahoj, chtěl bych se Tě zeptat, zda nevíš o nějakém cenově přijatelném obchodu s obleky v Londýně. Podobný Tebou vychvalovanému Peek & Clopenburg. Moje finanční možnosti jsou okolo 500 euro/400 liber za oblek a nevím, zda by se mi před odcestováním...

Kde koupit dámské košile, ideálně na manžetové knoflíčky

15.04.2010 17:47
Zeptala se mě kamarádka, kde se dá koupit dámská košile (společenská), v ideálním případě na manžetové knoflíčky. Dámské košile jsou samozřejmě velmi elegantní, ale příliš se v Česku nenosí. Nejsem v této oblasti odborníkem, ale přesto jsem zavzpomínal, kde se dají koupit (budu rád, pokud mě...

Jak barevně sladit boty a kalhoty, především džíny

24.02.2009 19:03
Otázka: Jak barevně sladit boty a kalhoty, především džíny? Mohu mít k tmavým kalhotám světlé boty? Dobrý den, chtěl jsem reagovat na váš článek k tématu boty. Píšete o tom, jak by měly boty co nejvíce barevně ladit ke kalhotám. Pominu oblek, kde je samozřejmostí sladit boty s kalhoty. Osobně si...

Kde koupím kravatové šály?

01.11.2008 14:36
Otázka: Kde koupím kravatové šály? V kamenných obchodech i na internetu Ahoj Roberte, včera jsme se bavili o kravatové šále, kterou jsi měl na sobě. Napsal bys mi prosím ještě napsat, jak že se ta kravatová šála řekne anglicky? A kde ji koupím? Díky, Pavel Otázku zodpověděl Robert Němec: Ahoj...

Velikosti u pánských košilí - jak zjistím správnou velikost?

24.10.2008 20:34
Otázka: Jak zjistím správnou velikost u pánských košilí? Ahoj Roberte, nakupuji pánské košile v jednom z těch obchodů (www.savilerowcom.com), cos doporučil a malinko mám problém vyznat se ve velikostech. Předpokládám, že dva řádky "single" a "double" určují, zda budou knoflíčky manžetové či...

Nebojte se, vaše odpovědi čtu - a chci odpovědět

22.10.2008 00:09
Moc děkuji za všechny dotazy, které mi posíláte. Jsou jich už desítky, navíc teď máme ve firmě hodně práce, takže nestíhám odpovídat tak, jak bych si přál. Ale jste mi inspirací, abych věděl, o čem mám psát. Nepište mi prosím dotazy do diskuzí pod články. Ty už ani nestíhám pročítat. Posílejte mi...

Kde nakupujete pánské svetry?

09.10.2008 00:06
Otázka: Kde nakupujete pánské svetry? Dobrý den, zcela náhodou jsem narazil na Vaše stránky Elegantně.cz a musím konstatovat, že je to fajn čtení. Chtěl bych se Vás zeptat, kde doporučujete nakupovat svetry, popř. jejich značky. S pozdravem JB Odpověděl Robert Němec: Děkuji vám za pochvalu. Nedávno...

Kvalita košilí T. M. Lewin a jakou si vybrat košili k jakému obleku?

08.10.2008 19:18
Otázka: Jaká je kvalita košilí u T. M. Lewina a jak zkombinovat košili a oblek? Dobrý den, chystám se objednat si spolu s kolegy na zkoušku pánskou košili z obchodu T.M.Lewin, ale nejsem si jistý materiálem. Chci klasickou bílou, ale nevím zda zvolit “Luxury Twill”, “2-Fold Poplin” nebo...

Jak zkombinovat barvu pánských bot s oblekem nebo jiným oblečením?

06.10.2008 23:12
Jak zkombinovat barvu pánských bot s barvou obleku? Chtěl bych se Vás také zeptat, zda byste byl tak laskavý a doporučil mi vhodnou obuv. Jsem v kontaktu s Vámi doporučeným obchodem Pediwear a jsou velice příjemní a ochotní. V našich prodejnách obuvi plných brigádníku se na to neodvážím...

© Němec Marketing, s. r. o. a internetová agentura Robert Němec, 2008-2010. Všechna práva vyhrazena. Kopírování obsahu předávám naší advokátní kanceláři. Pánská a dámská móda a vše týkající se oblečení.